Fredag och semester!

Äntligen har maken gått på semester och vi har nu 4 långa härliga veckor tillsammans :)
Eftersom vi ska stanna hemma i år så hoppas jag på ett fantastiskt väder så att vi kan vara i trädgården och njuta av poolen och grillen så mycket som möjligt, frysen är i alla fall laddad med massor av härligt grillkött.

Igår var jag och tittade på den nya twilightfilmen med min näst yngsta dotter och hennes kompis, äntligen var det slut på flera månaders tjat trodde jag men insåg två timmar senare att jag har ytterligare ett år med en nedräknande dotter framför mig tills nästa film kommer:)
Det måste dock erkännas att filmerna är riktigt bra och jag följer gärna med även nästa gång, om jag får förstås, det är ju inte alltid de vill ha mamma med sig när de börjar bli stora.
I bilen på vägen hem från biografen satt så tjejerna i baksätet och var alldeles lyriska över en av filmens huvudpersoner Edward och hade utan att tveka blivit vampyrer för all framtid om de bara hade fått bli ihop med honom, jag försökte hänga med i samtalet och höll med om att han faktiskt såg väldigt bra ut men att jag hade nog ändå valt den andra killen Jacob (trotts att han enligt dem antagligen luktade blöt hund).
Om man blev en vampyr så skulle man förutom att få leva med Edward även få vara ung för alltid och aldrig behöva dö tyckte de, vilket i för sig måste erkännas att det inte vore så dumt kanske, men det finns ju ändå en del mindre trevliga baksidor med det livet oxå som tex maten, tänk att aldrig mer kunna äta något annat än blod (yak:P) och att inte kunna få barn, eller vad händer om man ledsnar på varandra efter ett par hundra år tillsammans, hur kul är evigheten då? -meeeen, vadå det är i alla fall bättre, för han är ju sååå snygg!
Det är bara att inse att man börjar bli gammal när man värdesätter andra kvaliteer högre:)
Diskussionen slutade i alla fall med att dotterns kompis högt talade om att:
-min mamma skulle i alla fall oxå välja Edward, för hon tycker inte om hundar.
Jag satt och log för mig själv resten av resan hem, vad härligt det är att höra deras spontana tankar som ännu inte grusats av livets realiteter! (och vilken tur att det bara är en film *lol*)

Ikväll startar nostalgidagarna som är bygdens årliga festligheter i 50-tals anda så det kommer nog att festas ganska friskt på många håll häromkring, själv så ska jag på bilbingo och försöka tuta ihop lite extra bidrag till semesterkassan:) Jag får sällskap av min äldsta dotter och hennes pojkvän som har lagt festplanerna på hyllan eftersom han lyckats få ett vådaskott i foten och därför lullar omkring med kryckor och smärtstillande, (annars hade jag knappast fått med dem på "pensionärs" skoj en sån här kväll;P)

Simma lungt och ha en underbar fredag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är för underbar.

Och dom fyra kommande veckorna kommer vara soliga och sköna, vi kommer att njuta av tiden överallt tillsammans.



Pussar o Kramar

Big daddy

2010-07-02 @ 17:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0