1 2 3....Såld!

Fick idag en fläkt från forna tider när vi var och besökte en gårdsauktion. Solen sken och människor satt och njöt i solen av väldoftande kaffe medans barnen sprang omkring och lekte under kvittrande skratt, stämningen var på topp och överallt hördes förväntansfulla röster på vad som skulle ropas in.
Det kändes som taget ur en Emilfilm:)
Själv så stod jag strategiskt placerad under ett skuggande träd och "bidade" min tid medans buden haglade från höger och vänster, så helt plötsligt visar utroparen upp ett gasolkök med tre plattor, precis ett sånt som jag och min man har pratat om att vi skulle skaffa, superfint vitt och i nyskick. Jag vände mig om mot min man som stod en bit bort från trängseln med barnvagnen och han nickade nästan omärkligt tillbaka med förväntan i blicken, (visst är det väl härligt när man står så nära varandra att man kan kommunicera utan ord) utroparen undrade om han fick ett bud och såg sig omkring, jag avvaktade med andan i halsen, efter en stunds tystnad så kom det 50kr från höger följt av 60kr från vänster, 70kr ropade jag, OJ nu vaknade tjejen under trädet skrattade utroparen och undrade om nån ville sätta emot, alla var tysta och jag höll tummarna....1 2 3 såld för 70kr.
Det är inte klokt vi hade precis köpt ett gasolkök som i handeln är värt flera tusen för ynkliga 70kr.
Mindre skojigt är att sekunden efter så var jag så upp i varv att jag i rena ivern lyckades ropa in en låda skräp oxå, men som tur är så kostade det mig bara 20kr så det kan jag leva med:)

Konstig att folk utan att blinka kunde buda flera hundra på gamla fula blompiedestaler och liknande men inte på det som faktiskt var något att ha, men det var kanske meningen att det var vi som skulle ha den:)
Glada för det är vi i alla fall och när vi kom hem så startade vi upp den direkt och lagade kvällsmat så nu vet vi att den fungerar som den ska oxå. Snacka om att det här kommer att ge en helt ny dimension på friluftslivet, nu kan vi ju laga mat även ute i skogen i värsta Per Moberg anda i stället för samma gamla tråkiga korvgrillning som det ju annars gärna blir:P



Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg du har:)

2010-07-08 @ 12:56:15
Postat av: saran

nu läser jag ju din blogg mamma men du uppdaterar ju såå dåligt ;)<3

2010-07-08 @ 23:02:26
Postat av: jenny

Tack! jag är själv jättenöjd med den, tjejen som gjort den (janie) är verkligen duktig:)



Vad roligt Sara att du läser vad din "gamla" mor skriver och jag lovar att försöka bli bättre på att uppdatera ;)lol

2010-07-09 @ 09:58:13
URL: http://serenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0